fbpx

5 tough questions the managers want to ask, but don’t

အောက်ပါအချက် (၅) ချက်က manager ​တွေကိုယ်တိုင်နားလည်သ​ဘော​ပေါက်ခြင်းမရှိ​ပေမယ့်ထုတ်​မေးဖို့မသင့်​တော်တာ၊ ​မ​မေးရဲတာ၊ ​မေးဖို့ကသိက​အောက်ဖစ်တဲ့အချက်(၅)ချက်ဖြစ်ပါတယ်။ သို့​သော်လည်းသိသင့်ထားတဲ့အချက်​တွေလည်းဖြစ်တာ​ကြောင့် တစ်ခါတည်းစုစည်း​ရှင်းပြထားပါတယ်။

1. “လူ​​တွေကသူလုပ်ရမယ့်အလုပ်သူလုပ်​နေတာ​လေးကိုဘာလို့ထပ်ပြီးချီးကျူး/ချီး​မြှောက်ရတာလဲ?”

အ​ဖြေက​တော့ရှင်းပါတယ် “positive reinforcement” လို့​ပဲ​ပြောချင်ပါတယ်။ လူ​တွေကအလုပ်တစ်ခုအတွက်ဆုချီးမြှင့်ခံရရင် အဲ့လိုအလုပ်မျိုး​တွေများများလုပ်တတ်ကြပါတယ်။ဆုချီးမြင့်တယ်ဆိုတဲ့စကားဟာ incentive ဆန်​ပေမယ့် ချီးကျူးဂုဏ်ပြုခြင်းကလည်းဆုတစ်မျိုးဖြစ်ပါတယ်။ အကယ်၍သင်ကလူတစ်​​ယောက်သူ့အလုပ်မှာ​ကောင်း​ကောင်းလုပ်​​နေတာမျိုးထိန်းထားပီးဆက်လုပ်​စေချင်ရင်သူတို့အလုပ်ကချီးကျူးဖို့ထိုက်တန်​ကြောင်းသက်​သေပြလိုက်ပါ။

2. “ငါတို့လစာ​ကောင်း​ကောင်း​ပေး​နေတာပဲ။ ​ငွေဆိုတာလုံ​လောက်တဲ့ motivation မဟုတ်ဘူးလား?”

ခြုံငုံပြီး​​ပြောရရင်​တော့ မဟုတ်ပါဘူး။ လူတစ်ချို့အတွက်​တော့လုံ​လောက်ပေမယ့် တစ်ချို့က​တော့မတူပါဘူး။ အဲ့လိုအတူတဲ့လူ​တွေကိုပါ motivate ဖြစ်​အောင်လုပ်ရတာ leader ရဲ့အလုပ်ထဲမှာပါပါတယ်။ လူ​တွေဆိုတာအမျိုးမျိုးရှိပြီး ကိုယ်နဲ့​တွေ့ကြုံတဲ့လူ​တွေရဲ့မတူညီမှု​တွေကိုလည်း​ဝေဖန်ပိုင်ခွင့်မရှိဘူးဆိုတာ leader ​ဆိုတာလက်ခံ​ပေးရပါတယ်။

အဲ့ဒါ​ကြောင့် manager ​တွေဟာ employee ​တွေနဲ့​ကောင်းမွန်တဲ့ communication ရှိခြင်းအားဖြင့် တစ်​ယောက်ခြင်းစီရဲ့ Motivator က ​ငွေလား၊ အသိအမှတ်အပြုခံရတာလား၊ challenging work လား၊ opportunity လားဆိုတာ​တွေကိုသိနိုင်ပီး employee ​တွေရဲ့လိုအပ်ချက်အတိုင်း engage ဖြစ်​အောင်လုပ်​ဆောင်နိုင်မှာပါ။

3. “ ဒီတိုင်း သာမန်ကာလျှံကာ ပြောပေးတာမျိုးမဟုတ်ဘဲ ဘယ်လိုချီးကျူးပေးလို့ရလဲ “

Manager တွေတွေးလေ့ရှိတာ နောက်တစ်ခုက စိတ်ရင်းကို ပြပြီး ဘယ်လို ချီးမြှောက်ပေးရမလဲ ဆိုတာပါ။ ဒါအတွက် ပထမဆုံး တစ်ခုက

Specific – ဒီအတိုင်း “မဆိုးဘူး တော်တယ်” ဆိုတာမျိုးထက် ဖြစ်ပျက်ခဲ့တာနဲ့ ပက်သတ်ပြီး ဘာကြောင့်အရေးကြီးသည်ကိုအတိအကျပြောပါ။ ဥပမာ -“ ဒီ project အတွက် အားလုံး အတူတကွကြိုးစားပေးခဲ့ကြလို့ တကယ်ကို ကျေးဇူးတင်ပါတယ်။ အသင်းအတွက် မင်းတို့ရဲ့ အားစိုက်ထုတ်မှုက ငါတို့ရဲ့ရည်မှန်းချက်ကို မြန်မြန်ဆန်ဆန်ရောက်အောင်လုပ်ပေးခဲ့တာပါ “ အဲဒီလိုမျိုး အချိန်မှီချက်ချင်းချီးမွမ်းသင့်ပါတယ်။

4. “ ငါ ဘယ်လို ချီးကျူးပေးရမလဲ နဲ့ပတ်သက်ပြီး အဆင်မပြေဖြစ်နေဖို့ မလိုအပ်ပါဘူး။ ဒီတိုင်း အီးမေးလ်ပို့လို့ ရတာပဲ မဟုတ်ဘူးလား “

Uram က တစ်ခါတရံမှာ သင့်အနေနဲ့ “ ၀န်ထမ်းတွေအဆင်ပြေဆုံး ဖြစ်အောင် ချီးမွမ်းပေးသင့်တယ်” လို့ဖော်ပြထားဖူးပါတယ်။ ဝန်ထမ်းတွေအနေနဲ့က လူတွေ အများကြီးရဲ့ ရှေ့မှာချီးကျူးခံချင်တာ သဘာဝပါ။

ဒါကြောင့်မလို့ လူအများကြားမှာ အပြုသဘောဆောင်သည့်အပြုအမူတွေနဲ့ ချီးကျူးပေးခြင်းက သင့်အနေနဲ့ employee တွေကို အလေးထားချီးကျူးပေးတာ ပေါ်လွင်စေပါတယ်။

5. “ Performance review ကောင်းကောင်းပေးထားတာပဲ။ ဒါနဲ့မလုံလောက်ဘူးလား “

ဒီလိုမျိုးဆိုလည်း မဟုတ်ပါဘူး။ Manager တစ်ယောက်အနေနဲ့ဆို employee တွေရဲ့ ကြိုးစား အားထုတ်မှုကို သေချာပေါက် အိအမှတ်ပြု ချီးကျူးပေးဖို့ လိုအပ်ပါတယ်။

ဒါပေမယ့် အမြဲ လိုလို ချီးကျူးပေးနေတာမျိုးထပ် ထိထိရောက်ရောက် ချီးကျူးဂုဏ်ပြုပေးတာက employee တွေအတွက် ပိုအလေးထားနေစေမှာပါ။

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on telegram
Telegram
Share on linkedin
LinkedIn